Träningsgrupper

TRÄNINGSGRUPPER

Här kan du läsa mer vilka träningsgrupper som Skogsfys erbjuder. Mer utförlig information om grupperna finns längre ner på sidan. Du kan alltid mejla till info@skogsfys.se om du har frågor.

VÄLJ DIN GRUPP

Nedan ser du vilka grupper som Skogsfys erbjuder. Längre ner på sidan finns mer info om grupperna. En träningsomgång är 6 veckor. Beroende på grupp tränar du en eller flera gånger i veckan. Träningspassen varieras och anpassas efter de som deltar för dagen.

Vi tränar kondition, koordination, balans, styrka och smidighet. Efter en genomförd träningsomgång kommer du att uppleva en förbättrad kondition, vara starkare och känna ett ökat välbefinnande. 

Senior-gruppen

Senior-gruppen

För dig som vill öka ditt välbefinnande, träna anpassat efter din förmåga och ha roligt. Instruktören är utbildad i att träna äldre personer.

 

Måndagar kl 10.00 - 11.10

Gå/Komigång

Gå/Komigång

Gruppen förflyttar sig genom gång eller jogging beroende på vad du vill och kan. Styrka, pulshöjande, balans och koordination.

 

 Måndagar kl 18.30 - 19.40

Onsdagar kl 18.30 - 19.40

Information

Anmälan sker via anmälningsformuläret. Betalningen sker med faktura.

Anmälan är bindande.

Skogsfyströja ingår i priset för dig som är ny deltagare.

 

Frågor?

Mejla info@skogsfys.se

Höstfys

Höstfys

Höstfys kombinerar löpning med styrketräning. Denna gruppen utmanar dig och ger dig en träning som är både rolig och stundtals intensiv. 

 

Tisdagar kl 18.50 - 20.00

Hälsoforum

Hälsoforum

Ett samtal om hälsa i Skogsfysanda. Diskussion och reflektion om hälsa där det finns möjlighet att ställa vilka frågor som helst. 

 

 11 November kl 12.00-14.00

14 November kl 19.00-21.00

Pris

1 pass i veckan

745 kr ny deltagare, 595 kr tidigare deltagare. 


2 pass i veckan

1250 kr ny deltagare, 1095 kr tidigare detltagare. 


Hälsoforum 100 kr ej skogsfysare, 75 kr skogsfysare.


Information

FÖRDELAR MED SKOGSFYS

Utomhusträning ökar välbefinnandet.

Fokus på din träning men med alla fördelar som träning i grupp medför.

Träning på en bestämd dag och tid under sex veckor.

TRÄNINGSGRUPPER

 

SENIOR-GRUPP

Gruppen är lämplig för dig som vill öka ditt välbefinnande, träna anpassat efter din förmåga och ha roligt. Till en början har vi ett lågt tempo som ökas allt eftersom deltagarna blir starkare och orkar mer.

 

Vi gör övningar som förbättrar din kondition, ökar din styrka samt balans och rörlighet i din kropp. Det går alldeles utmärkt att ha "skavanker" som t ex dåliga knän, högt blodtryck eller liknande.

 

Vi anpassar träningen. Det finns inga krav på att man skall ha uppnått en viss ålder för att vara med men fokus är på senior-träning. Träningen är till för dig som vill/behöver bli starkare för att klara av din vardag smidigare.

 

Träningen baseras på forskning och träning anpassad efter seniorer.

 

GÅ/KOMIGÅNG-GRUPP

Passar dig som vill komma ut och röra på dig tillsammans med andra likasinnade. Vi träffas 1 gång i veckan och går eller joggar, beroende på vad du vill, 1 -  2 km som kombineras med styrka, koordination, balans, smidighetsträning och skratt.

 

Gruppen är lämplig för dig som inte vill eller kan springa/jogga eller gå snabbt men ändå vill öka ditt välbefinnande, träna anpassat efter din förmåga och ha roligt. Det går bra att ha skavanker som ont i knän, rygg, axlar eller annat som kan begränsa.

 

Promenaden och styrkeövningarna anpassas efter din förmåga och vilja. Vi gör övningar som skall ge dig en lättare vardag. Gruppen fokuserar på att det skall vara roligt, givande och socialt. Inga krav på att du kan jogga. Vi anpassar rörelsen till gång eller joggning - det som passar dig!


HÖSTFYS

Den här gruppen passar dig som tycker om att springa och kombinera det med styrka, balans och utmaning tillsammans med likasinnande. Du bör tycka om att springa och kunna göra det 2 km i lagom takt. Träningen är utomhus i Sätila med omnejd och anpassas efter väder och vind samt de som deltar. Mia Krüger är en erfaren instruktör som hjälper dig att utvecklas och bli starkare både fysisk och psykiskt. 


Träningen varvar löpning med stationer av styrka och andra utmaningar under passets gång. 


HÄLSOFORUM

Ett samtal om hälsa i Skogsfysanda. Diskussion och reflektion om olika ämnen inom hälsa. Här bemöter vi frågor och funderingar kring hälsa och du kan ställa vilka frågor som helst. Enklare förtäring serveras under tiden. 

Plats är Hulta Byagården 2, Sätila. 


ATT TÄNKA PÅ

Kläder efter väder. Gula Skogsfyströjan ytterst.


Det finns inga krav på någon speciell utrustning.


Grupperna tar max 12st deltagare och minst 6st deltagare om inget annat skrivs.

 

Du skall ha betalat för ditt deltagande innan träningsomgången har startat.


I vissa grupper krävs att du t ex kan springa en viss sträcka och på en viss tid.

GRUPPERNA

Varje träningsomgång är 6 veckor.


Du anmäler dig till ett eller flera pass i veckan och tränar på dessa pass under träningsomgången.


Du väljer själv vilka dagar och pass du kombinerar ihop din träningsomgång med.


VAR?

Samlingsplats: Korsningen Lygnevi och Sätila Camping i Sätila. Parkeringsmöjligheter finns.

Handelsbolaget Skogsfys


Hemsida: www.skogsfys.se                               

Email: info@skogsfys.se

Facebook: www.facebook.se/skogsfys               

Instagram: @Skogsfys, #skogsfys       

Orgnummer: 969762-2018

SKOGSFYS

Registrerat varumärke

SKOGSFYS  Copyright @ All Rights Reserved 2019