Träningsgrupper

TRÄNINGSGRUPPER

Här kan du läsa mer vilka träningsgrupper som Skogsfys erbjuder. Mer utförlig information om grupperna finns längre ner på sidan. Du kan alltid mejla till info@skogsfys.se om du har frågor.

VÄLJ DIN GRUPP

Nedan ser du vilka grupper som Skogsfys erbjuder. Längre ner på sidan finns mer info om grupperna. En träningsomgång är 4 eller 6 veckor. Beroende på grupp tränar du en eller flera gånger i veckan. Träningspassen varieras och anpassas efter de som deltar för dagen. Vi tränar kondition, koordination, balans, styrka och smidighet. Efter en genomförd träningsomgång kommer du att uppleva en förbättrad kondition, vara starkare och känna ett ökat välbefinnande. Träningsomgången startar vecka 20 till vecka 23, 2018, totalt 4 veckor.

Senior-gruppen

För dig som vill öka ditt välbefinnande, träna anpassat efter din förmåga och ha roligt. Instruktören är utbildad i att träna äldre personer.

Måndagar kl 10.00 - 11.10

Senior-gruppen

 

 

Gå/Komigång

Gruppen förflyttar sig genom gång eller jogging beroende på vad du vill och kan. Styrka, pulshöjande, balans och koordination.

 

Måndagar kl 18.30 - 19.40

Gå/Komigång

Tempo-gruppen

Tempo-gruppen

Fokus på löpning, styrka och rörlighet.

Krav: kunna jogga minst 2 km

Du kan anmäla dig till 1gång eller 2 ggr i veckan.

 

Tis &/eller tors kl 18.50-20.00

Information

Anmälan sker via anmälningsformuläret. Betalningen sker med faktura.

Anmälan är bindande.

Skogsfyströja ingår i priset för dig som är ny deltagare.

 

Frågor?

Mejla info@skogsfys.se

 

 

MER INFORMATION

 

SENIOR-GRUPP

Gruppen är lämplig för dig som vill öka ditt välbefinnande, träna anpassat efter din förmåga och ha roligt. Till en början har vi ett lågt tempo som ökas allt eftersom deltagarna blir starkare och orkar mer. Vi gör övningar som förbättrar din kondition, ökar din styrka samt balans och rörlighet i din kropp. Det går alldeles utmärkt att ha "skavanker" som t ex dåliga knän, högt blodtryck eller liknande. Vi anpassar träningen. Det finns inga krav på att man skall ha uppnått en viss ålder för att vara med men fokus är på senior-träning. Träningen är till för dig som vill/behöver bli starkare för att klara av din vardag smidigare. Träningen baseras på forskning och träning anpassad efter seniorer.

 

GÅ/KOMIGÅNG-GRUPP

Passar dig som vill komma ut och röra på dig tillsammans med andra likasinnade. Vi träffas 1 gång i veckan och går eller joggar, beroende på vad du vill, 1 - 2 km som kombineras med styrka, koordination, balans, smidighetsträning och skratt. Gruppen är lämplig för dig som inte vill eller kan springa/jogga eller gå snabbt men ändå vill öka ditt välbefinnande, träna anpassat efter din förmåga och ha roligt. Det går bra att ha skavanker som ont i knän, rygg, axlar eller annat som kan begränsa. Promenaden och styrkeövningarna anpassas efter din förmåga och vilja. Vi gör övningar som skall ge dig en lättare vardag. Gruppen fokuserar på att det skall vara roligt, givande och socialt. Inga krav på att du kan jogga. Vi anpassar rörelsen till gång eller joggning - det som passar dig!

 

TEMPO-GRUPPEN

Gruppen är tänkt att passa dig som vill jogga eller springa i din träning. Fokus kommer att vara på styrketräning i kombination med intervall för konditionen. Även inslag av rörlighet, balans och koordinationsträning kommer att ingå i passen. Syftet är att du som deltar skall bygga upp din styrka i kroppen, få en bra kondition samt blir av med eller motverka skavanker. Krav: jogga minst 2 km.

 

FÖRDELAR MED SKOGSFYS

Träning på en bestämd dag och tid under fyra veckor.

Utomhusträning ökar välbefinnandet.

Fokus på din träning men med alla fördelar som träning i grupp medför.

ATT TÄNKA PÅ

Kläder efter väder. Gula Skogsfyströjan ytterst.

Det finns inga krav på någon speciell utrustning.

Grupperna tar max 12st deltagare och minst 6st deltagare om inget annat skrivs.

Du skall ha betalat för ditt deltagande innan träningsomgången har startat.

I vissa grupper krävs att du t ex kan springa en viss sträcka och på en viss tid.

GRUPPERNA

Varje träningsomgång är 4 eller 6 veckor.

Du anmäler dig till ett eller flera pass i veckan och tränar på dessa pass under träningsomgången.

Du väljer själv vilka dagar och pass du kombinerar ihop din träningsomgång med.

 

VAR?

Samlingsplats: Korsningen Lygnevi och Sätila Camping i Sätila. Parkeringsmöjligheter finns.

Handelsbolaget Skogsfys

 

Hemsida: www.skogsfys.se

Email: info@skogsfys.se

Facebook: www.facebook.se/skogsfys

Instagram: @Skogsfys, #skogsfys

Orgnummer: 969762-2018

SKOGSFYS

Registrerat varumärke

SKOGSFYS Copyright @ All Rights Reserved 2017