Träningsgrupper

TRÄNINGSGRUPPER

Här kan du läsa mer vilka träningsgrupper som Skogsfys erbjuder. Mer utförlig information om grupperna finns längre ner på sidan. Du kan alltid mejla till info@skogsfys.se om du har frågor.

FÖRDELAR MED SKOGSFYS

Träning på en bestämd dag och tid under sex veckor.

Utomhusträning ökar välbefinnandet.

Fokus på din träning men med alla fördelar som träning i grupp medför.

VÄLJ DIN GRUPP

Nedan ser du vilka grupper som Skogsfys erbjuder. Längre ner på sidan finns mer info om grupperna. En träningsomgång är 6 veckor. Beroende på grupp tränar du en eller flera gånger i veckan. Träningspassen varieras och anpassas efter de som deltar för dagen. Vi tränar kondition, koordination, balans, styrka och smidighet. Efter en genomförd träningsomgång kommer du att uppleva en förbättrad kondition, vara starkare och känna ett ökat välbefinnande. Träningsomgången startar vecka 45 och pågår t o m vecka 50, 2017.

Senior-gruppen

För dig som vill öka ditt välbefinnande, träna anpassat efter din förmåga och ha roligt. Instruktören är utbildad i att träna äldre personer.

Måndagar kl 10.00 - 11.10

Senior-gruppen

 

 

Gå-gruppen

Passar dig som vill promenera i ett vanligt promenadtempo och med inslag av styrkeövningar, balans och skratt. Även tempoökningar ingår.

Måndagar kl 18.30 - 19.40

Gå-gruppen

Löpkänsla 1/11

Löpkänsla 1 /11

Vi fokuserar på att hitta en go löpkänsla i din kropp - Runfeeling.

Passet ger dig insikter i hur din kropp fungerar när du springer.

 

Håll utkik efter datum!

Höstfys

Höstfys

Träningen för dig som vill kombinera jogging med styrka. Gruppen har ett lugnt tempo i löpningen och varierat tempo i övningarna.

Krav: Jogga lugnt i 1 km.

 

Tisdag och/eller Torsdag

kl 18.30 - 19.40

Anmälan sker via anmälningsformuläret. Betalningen sker med faktura.

Anmälan är bindande.

Skogsfyströja ingår i priset för dig som är ny deltagare.

 

Frågor?

Mejla info@skogsfys.se

Information

MER INFORMATION

 

GÅ-GRUPP

Passar dig som vill komma ut och röra på dig tillsammans med andra likasinnade. Vi träffas 1 gång i veckan promenerar 1 - 2 km och kombinerar promenaden med styrka, koordination, balans, smidighetsträning och skratt. Gruppen är lämplig för dig som inte vill eller kan springa/jogga eller gå snabbt men ändå vill öka ditt välbefinnande, träna anpassat efter din förmåga och ha roligt. Det går bra att ha skavanker som ont i knän, rygg, axlar eller annat som kan begränsa. Promenaden och styrkeövningarna anpassas efter din förmåga och vilja. Vi gör övningar som skall ge dig en lättare vardag. Gruppen fokuserar på att det skall vara roligt, givande och socialt.

 

SENIOR-GRUPP

Gruppen är lämplig för dig som vill öka ditt välbefinnande, träna anpassat efter din förmåga och ha roligt. Till en början har vi ett lågt tempo som ökas allt eftersom deltagarna blir starkare och orkar mer. Vi gör övningar som förbättrar din kondition, ökar din styrka samt balans och rörlighet i din kropp. Det går alldeles utmärkt att ha "skavanker" som t ex dåliga knän, högt blodtryck eller liknande. Vi anpassar träningen. Det finns inga krav på att man skall ha uppnått en viss ålder för att vara med. Träningen är till för dig som vill/behöver bli starkare för att klara av din vardag smidigare. Träningen baseras på forskning och träning anpassad efter seniorer.

 

HÖSTFYS

Den här gruppen passar dig som vill fortsätta din träning under hösten/vintern. Gruppen är tänkt att passa dig som vill jogga eller springa i din träning. Fokus kommer att vara på styrketräning i kombination med intervall för konditionen. Även inslag av rörlighet, balans och koordinationsträning kommer att ingå i passen. Syftet är att du som deltar skall bygga upp din styrka i kroppen, få en bra kondition samt blir av med eller motverka skavanker. Se det som en uppbyggnadsträning eller bibehållande av höstens träning inför vårsäsongen. Vi kommer att anpassa träningen efter vädret och mörkret och befinna oss på platser som är upplysta. Lugnt tempo i jogg men varierat tempo i styrketräningen och andra övningar. Krav: jogga en 1km i lugnt tempo.

 

LÖPKÄNSLA

Under 1 h inomhus fokuserar vi på att hitta en go löpkänsla i din kropp. Passet ger dig insikter i hur din kropp fungerar när du springer. Och vad i din löpning som kan förbättras. För dig som vill börja springa och dig som springer längre och ofta.

Pris: Skogsfysare 100kr/pass. (Övriga 150kr/pass). Skogsfysare = alla som har deltagit i Skogsfys och har en gul skogsfyströja. Betalning sker med Swish innan passets start. Anmäl dig på www.skogsfys.se. Sista anmälningsdag 31 oktober. Max 15st deltagare.

För dig som vill testa din insikter efter passet finns det möjlighet att göra det utomhus, 19.00-19.30. Utrustning: träningskläder, inomhusskor. Ev kläder för utomhus och utomhusskor.

Frågor? Via fb eller till info@kreafixhalsa.se

Passet leds av Ellinor Annerud. Rörelsecoach Walkfeeling och Runfeeling, Skogsfys och Kreafix Hälsa

 

ATT TÄNKA PÅ

Kläder efter väder. Gula Skogsfyströjan ytterst.

Det finns inga krav på någon speciell utrustning.

Grupperna tar max 12st deltagare och minst 6st deltagare om inget annat skrivs.

Du skall ha betalat för ditt deltagande innan träningsomgången har startat.

I vissa grupper krävs att du t ex kan springa en viss sträcka och på en viss tid.

GRUPPERNA

Varje träningsomgång är 6 veckor.

Du anmäler dig till ett eller flera pass i veckan och tränar på dessa pass under träningsomgången.

Du väljer själv vilka dagar och pass du kombinerar ihop din träningsomgång med.

 

VAR?

Samlingsplats: Korsningen Lygnevi och Sätila Camping i Sätila. Parkeringsmöjligheter finns.

Handelsbolaget Skogsfys

 

Hemsida: www.skogsfys.se

Email: info@skogsfys.se

Facebook: www.facebook.se/skogsfys

Instagram: @Skogsfys, #skogsfys

Orgnummer: 969762-2018

SKOGSFYS

Registrerat varumärke

SKOGSFYS Copyright @ All Rights Reserved 2017